اگر به هر دلیلی به طلاق و جدایی از شریک زندگی‌تان فکر می‌کنید، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- زود جدا نشوید؛ شما برای ازدواج وقت، انرژی، پول، امیدها و رویاهایتان را هزینه کردید؛ پس بهتر است از زمان به درستی استفاده کرده و به طرف مقابل خود شانسی دوباره بدهید. فقط کسانی از جدایی‌شان رضایت دارند و احساس گناه و خطا نمی‌کنند که مطمئن باشند تمام تلاششان را برای بهتر کردن این رابطه کرده‌اند اما چیزی تغییر نکرده است.

2- اگر فرزند دارید آن‌ها را درنظر بگیرید و تأثیر طلاق را بر زندگی آنها جدی بگیرید؛ تصمیم برای طلاق یا زندگی در شرایطی که به کودک آسیب‌های روانی وارد می‌شود، بسیار حساس است. تغییر شرایط مالی، مکان زندگی و سبک زندگی برای کودک بسیار سخت است و او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

3- تغییر کنید؛ زمانی که خودتان را تغییر می‌دهید و عادت‌ها و تفکرات اشتباهتان را کنار می‌گذارید، نتیجه‌اش را در تغییر رفتار همسرتان خواهید دید. گاهی شما تلاش می‌کنید با اجبار همسرتان را تغییر بدهید، غافل از اینکه خودتان باید عوض شوید. این به این معنی نیست که همسرتان هیچ ایرادی ندارد. شاید ریشه مشکلات از او باشد اما زمانی که انعطاف‌پذیر باشید، او را نیز تغییر می‌دهید.

4- به مشاور مراجعه کنید؛ برای حل مشکلاتی که در رابطه به وجود آمده است، به همراه همسرتان با مشاور گفت‌ و گو کنید. شاید او مخالفت کند اما اگر ببیند شما برای بهبود زندگی جدی هستید، حتماً به پیشنهاد شما گوش خواهد داد.

5- هرکاری می‌کنید گارد نگیرید؛ گوش شنوا داشته باشید، همکاری کنید و حتی اگر می‌خواهید طلاق بگیرید تک‌روی نکنید. اگر طرف مقابل شما هنوز دوستتان دارد و به زندگی با شما امیدار است، ناامیدش نکنيد.

6- همسرتان را ارزیابی کنید؛ روی یک کاغذ خوبی‌ها و بدی‌های همسرتان را بنویسید. تجربه‌های مثبت و منفی‌ای که در این زندگی به دست آوردید را نیز فهرست کنید. از همسرتان نیز بخواهید همین کار را بکند. فهرست‌هایتان را باهم مقایسه کنید. چه می‌بینید؟ امید برای بهبود زندگی یا نتایجی تأسف‌بار؟ تلاش برای بهبود اوضاع و یا فرار از زیر بار مسئولیت‌ها؟

7- ناامیدانه رفتار نکنید؛ ممکن است به‌خاطر افسردگی و فشاری که در زندگی تحمل کرده‌اید، نتوانید برای ادامه زندگی قدمی بردارید و تلاشی بکنید. وضعیت روحی‌تان را بررسی کنید؛ آیا روزها خوشحال هستید؟ آیا فرزندانتان را دوست دارید؟ آیا به خودتان اهمیت می‌دهید؟ پاسخ هر کدام از این‌ها اگر نه باشد به این معنی است که از لحاظ روحی ضعیف شده‌اید. ممکن است این حالت مانع تحرک و تلاش شما برای بهبود وضعیت رابطه‌تان باشد.

8- عشق را رها نکنید؛ علاقه می‌تواند مشکل‌گشای شما باشد. اگر می‌بینید هنوز هم همسرتان را دوست دارید و نمی‌توانید نسبت به او بی‌خیال باشید و یا نگاه دلسوزانه‌ای به زندگی دارید، می‌توانید برای بهبود رابطه امیدوار باشید؛ اما نفرت دریچه‌های قلب و فکر شما را برای مسالمت و همزیستی همدلانه با همسرتان مسدود خواهد کرد.

اگر قصد شما برای جدایی جدی است، بهتر است با یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توضیحات کلینیک

آدرس: پاسداران، خیابان دولت، بین محسنیان و اختیاریه جنوبی، ساختمان سینا، طبقه 4، واحد 15

تلفن: 40221959-021 | 40221981-021

همراه: 09201209443

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه  10 الی 22

RSS
Follow by Email
Facebook
Instagram